Skip To The Main Content

Nieuws en artikelen

Blijf op de hoogte van nieuws en artikelen van en over USG Professionals en haar expertisegebieden: Engineering, Finance, Legal en Marketing, Communication & Sales.

  • Zo kom je in de raad

    02 mei, 2017
    Hoe voer je als kandidaat-raadslid succesvol campagne? Laat je inspireren door het boekje ‘Bijvoorbeeld Hart - Campagne voeren voor lokale verkiezingen’.
  • Serious games? Leuk, maar alleen als je al het andere geprobeerd hebt.

    05 april, 2017
    Het kost je minimaal een ton en de bewijslast is niet perse waterdicht, maar ik weet wel zeker: het is een geweldig idee! Niet het meest aansprekende verhaal om mee binnen te komen.Toch lukt het Bart Hufen regelmatig om zijn klanten er van te overtuigen dat serious gaming het antwoord is op hun vraag.
  • Betere prestaties zonder 9-tot-5-indeling

    23 maart, 2017
    Het is onzin dat je van negen tot vijf uur acht uur lang heel geconcentreerd kunt werken. Daarom moeten we die werkdagindeling loslaten. Werken in blokken van anderhalf uur met ontspanning tussendoor werkt veel beter.
  • ‘Snip Snap on social’ Workshopevent 10 maart 2017

    20 maart, 2017
    Op vrijdag 10 maart organiseerde ‘Snip Snap on social’ voor het eerst een gratis social media workshopevent in Rotterdam. Vanaf 13.30 uur stond alles in het teken van tips & tricks rondom 24-uurs content en de do’s and dont’s voor livestreams.
  • ‘Door deze klus, breng ik straks mijn meest doordachte stem ooit uit’

    14 maart, 2017
    “Ik kwam hier in augustus terecht omdat er vervanging moest komen voor een collega die tijdelijk ergens anders werkte voor loopbaan oriëntatie. Zij had onder andere crisiscommunicatie in haar takenpakket en ik had bij mijn vorige baan bij LTO Noord veel ervaring opgedaan op dit gebied. Al snel merkte ik dat ik nog wat ruimte in mijn planning over had en gaf dat aan bij mijn manager. Toen zij mij vroeg of ik als projectcoördinator wilde werken bij de Lijsttrekkersdebatten was ik direct enthousiast.”
  • Speechwriting uitbesteden. Werkt dat?

    09 maart, 2017
    In 2016 ging de Gemeente Zutphen een spannend experiment aan: het uitbesteden van een aantal speeches aan USG MarCom Professionals. Spannend, want waarom zou je iets uitbesteden als je alle vakinhoudelijke kennis zelf in huis hebt?
  • ABC communicatie voor raadsleden

    07 maart, 2017
    De Handreiking Lokale Media en Informatievoorziening geeft raadsleden tal van mogelijkheden om hun standpunten voor het voetlicht te brengen.
  • Niet politici maar marketeers winnen verkiezingen

    23 februari, 2017
    Hoe kan het dat een Afro-Amerikaanse kandidaat zonder bekendheid, een zakenman zonder enige politieke ervaring en een jonge vmbo‘er uit een arbeidersgezin zo succesvol zijn in hun verkiezingsstrijd?
  • Communiceer met CASI

    13 februari, 2017
    Er ligt een nieuwe versie van CASI, het Communicatie Activatie Strategie Instrument voor communicatieprofessionals bij de Rijksoverheid.
  • Overheidswebsites toch beveiligd

    25 januari, 2017
    Overheidswebsites zonder een https-verbinding zijn niet automatisch onveilig, stelt minister Plasterk. Toch gaat hij de sites verplichten een https-verbinding te gebruiken.
  • Innovatie in Nederland in 2016 op recordniveau

    23 januari, 2017
    De mate van innovatie door het bedrijfsleven in Nederland is in 2016 op een recordhoogte beland. Verantwoordelijk hiervoor zijn de zogenoemde radicale innovaties die met 2,9% zijn toegenomen, zo meldt de Erasmus Concurrentie en Innovatie Monitor 2016.
  • Vast contract is extreem vast in Nederland

    19 januari, 2017
    De werkgelegenheid is afgelopen jaar spectaculair gedaald. Nieuwe vaste arbeidscontracten zijn echter ver in de minderheid ten opzichte van een sterk toenemen aantal flexibele verbintenissen. Oorzaak: vaste contracten zijn extreem vast.
  • Online marketing 2017: 6 trends

    12 januari, 2017
    Zoals verwacht was 2016 een spannend en bewogen jaar in de digitale wereld. Mijn collega Elsje de Bie heeft al een terugblik gegeven op 2016, waarin volgens haar Snapchat, het Wereld Natuur Fonds, Pokemon Go en Virtual Reality de marketinghelden waren.
  • Reclamebranche tegen ja-ja-sticker

    02 januari, 2017
    De reclamesector wil dat de rechter het opt-in-systeem (ja-ja-stickers) in Amsterdam tegenhoudt.
  • Terugblikken op 2016: trends en highlights

    29 december, 2016
    Wat gaat de tijd razendsnel: 2016 is alweer bijna voorbij. Een bewogen jaar met een aantal dieptepunten, maar op het gebied van innovatie en trends zeker ook een aantal hoogtepunten. USGMarComSales blikt terug op de online trends en highlights van het afgelopen jaar. Op naar een innovatief 2017!
  • Krant effectiever dan sociale media

    06 december, 2016
    Raadsleden hebben via de krant meer bereik dan via sociale media, zo blijkt uit het rapport Democratie Dichterbij.
  • Cocreatie sterke troef in communicatie

    27 oktober, 2016
    Inspraak voor iedereen. Het kan eenvoudig leiden tot een onoverzichtelijke meningenbrij. Of tot ongewenste uitslagen in nog minder gewenste referenda. Cocreatie kan als communicatiemodel leiden tot besluiten waar het publiek zich in herkent.
  • Fragmentatie arbeidsmarkt zet door

    31 mei, 2016
    Banen verdwijnen als sneeuw voor de zon. Het is een logisch en terugkerend verschijnsel op de arbeidsmarkt. VU-econoom Eric Bartelsman verwacht dat de helft van de huidige banen binnen dertig jaar zal verdwijnen. Volgens arbeidsmarkteconoom Jouke van Dijk is al binnen tien jaar de helft van de banen voor laagopgeleiden verdwenen.
  • Ozb-stijging weer meer dan norm

    07 maart, 2016
    Voor het vijfde jaar op rij houden gemeenten zich niet aan de macronorm voor de ozb. De Vereniging Eigen Huis is boos.
  • Ondernemen en bewust risico's nemen

    01 februari, 2016
    Per 1 januari en 1 juli 2015 zijn de belangrijke onderdelen van de Wet Werk en Zekerheid (WWZ) in werking getreden. Het betreft wijzigingen op de drie terreinen Flexrecht, Arbeidsrecht en Werkloosheidswet. Per 1 januari 2016 volgden de laatste wijzigingen voor de WW. Het gaat dan om de maximale duur van WW en de opbouw van WW-rechten.Onze HR-professionals merken dat veel grote ondernemingen hun weg gevonden lijken te hebben in het toepassen van de wetgeving en het verkleinen van daarmee gepaard gaande risico’s, ondersteund door eigen juridische en human resources professionals. Uit eigen ervaring weet ik dat MKB-bedrijven daarentegen de impact van de WWZ in mindere mate zien of daar in ieder geval in mindere mate op acteren. Terwijl ook zij toch behoorlijke risico’s kunnen lopen als gevolg van de veranderde wetgeving.
Copyright 2014 USG People