Skip To The Main Content
30 september 2019 - Amsterdam

World Café | ​​De volgende stap in content marketing 

Zet 30 september vast in je agenda, want dan organiseert USG Marketing & Communications weer een World Café! Dit keer gaan we aan de slag met het thema content marketing.

Ja, ik kom naar het World Café over Content Marketing op 30 september 2019 in Amsterdam.

*Deze velden verplicht invullen

De avond

We duiken tijdens het World Café natuurlijk in de theorie, maar gaan ook meteen aan de slag met de praktijk. 

Bouke Vlierhuis kijkt verder dan de basiskennis over content en neemt ons een stapje dieper mee in de materie. Daarbij luisteren we niet alleen, maar gaan we zelf ook af en toe praktisch aan de slag. 

Arjan Hofmann geeft een kijkje in de successen en valkuilen van contentmarketing op basis van een aantal content cases die hij op zijn naam heeft staan. Zo werkte hij onder andere aan het project Heijmans ONE (campagne rondom Tiny Houses) en werkt hij nu voor Woonstad. 

Bouke Vlierhuis
Arjan Hofmann

De sprekers

Bouke Vlierhuis adviseert bedrijven en andere organisaties over het doelgericht inzetten van online content. Hij heeft het naar zijn zin op de plek waar strategie, creativiteit en technologie bij elkaar komen. Enthousiasme verspreiden, kennis delen en processen verbeteren horen bij zijn dagelijks werk. 

Arjan Hofmann is creative storyteller en merkenbouwer. Hij is zelfstandige en werkt regelmatig samen met USG Marketing & Communications. Hij kent de strategie en praktijk van contentmarketing van onder andere zijn werk bij Heijmans en Woonstad Rotterdam. Zijn kracht ligt op strategisch niveau op het vlak waar marketing en communicatie elkaar raken. 

De inhoud

  • Alle zin en onzin rondom content is inmiddels wel opgeschreven in online blogs en artikelen. We beginnen de avond daarom met het doorprikken van de populaire mythes rondom content marketing. Zijn al die uren die je met je team brainstormt over content bijvoorbeeld wel zo nuttig? En hoe doe je dat dan beter?
  • Een content strategie op papier krijgen is één. De strategie vervolgens succesvol tot uitvoer brengen is een tweede. Daarom behandelt Bouke hoe je je content strategie agile in kunt richten. Hoe kun je content blijven verbeteren op basis van data?
  • Ook bespreken we de competenties en capaciteit die je nodig hebt om je content strategie ​succesvol uit te voeren. De meeste bedrijven zetten een of twee personen op marketing- en communicatie in de volle breedte. Uit de praktijk blijkt dit niet de meest succesvolle manier. Bouke leert je kritisch kijken naar je eigen contentoperatie.
  • Execution is where great strategies go to die. Arjan deelt waarom dit gezegde wel of niet bewaarheid kan worden. Op basis van zijn ervaringen neemt hij ons mee in de factoren die bepalen of contentmarketing wel of niet slaagt. Als je het goed doet, kan het marketing en communicatie binnen een organisatie naar de voorgrond verplaatsen.​

Praktische informatie 

Datum:

Maandag 30 september 2019

Programma: 

18.00 uur: Inloop. Vanaf 18.00 uur staat er een hapje eten klaar 19.00 - 21.00 uur: Programma met experts uit het vakgebied  
21.00 - 22.00 uur: Borrel

Locatie:

Restaurant Bullewijck, Hogehilweg 20, 1101 CD Amsterdam

Let op: deelname aan het World Café is gratis, maar er is maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar. Schrijf je daarom op tijd in.  

Copyright 2014 USG People