Skip To The Main Content

Wat is jouw verhaal?

Dat is de (gewetens)vraag die Cor Hospes ons stelt tijdens het World Café over storytelling, georganiseerd door USG MarComSales.


Marieke van Os, commercieel manager bij MarComSales, vertelt dat ze met deze bijeenkomsten willen inspireren en kennisdelen om mensen en bedrijven te laten groeien. Dat wat je vanavond hoort en leert, kun je morgen nog eens overdenken of direct toepassen. USG MarComSales volgt de trends binnen de branche en inventariseert waar marcom-professionals en opdrachtgevers meer kennis van willen opdoen. Storytelling en crisiscommunicatie (29 september in Arnhem) komen dit jaar aan bod.


Cor Hospes - Matthijs van Nieuwkerk is er niks bij - zet de avond in Restaurant BullewijCk in Amsterdam op hoog tempo in. Prikkelende statements passeren de revue:

“Storytelling is gekaapt door marketing.”

“Het gaat niet om de kanalen maar om de verhalen. Je kunt heel veel over het vak praten, maar je moet het vooral doen.”

“Verhalen verhalen verhalen”

“Wat is contentmarketing? ‘Hart van de boodschap’, ‘zichtbaar maken van je identiteit’, er zijn wel duizenden definities.”

“Zorgen voor waardevolle, passievolle verhalen. Als je met passie schrijft dan raak je mensen.”

“Een verhaal kan niet zonder held.”

Nog geen vijf minuten van start, of de deelnemers worden aan het werk gezet en wisselen ervaringen uit. “Wat is je meest onderscheidende contentproductie? Voor wie, waarom en welke resultaten heb je behaald?”


De avond vliegt voorbij. Cor vertelt bevlogen zijn verhaal maar laat ook de verhalen van anderen tot hun recht komen. Hij daagt uit met behulp van stellingen en krijgt ons, het publiek, ook fysiek in beweging met het spel ‘Ren je rot’.


Ik krijg energie van de snelheid van Cor zijn verhaal. Raak geïnspireerd door de ervaringen van mede-professionals. Het is oprecht een avond waarin kennis delen de hoofdrol speelt. Maar ook een avond waarbij er vragen worden gesteld waar we de antwoorden nog niet op hebben, maar waar we wel allemaal hard naar zoeken. De sfeer was goed, de locatie prettig en het gezelschap nog beter.


Onderstaande adviezen neem ik mee in mijn rugzak vol ervaringen: “Als je inspireert, dan ga je verbinden” en “Durf keuzes te maken!”

Marja ReijndersMijn naam is Marja Reijnders, communicatieadviseur. Ik ben ondernemend, vernieuwend, analytisch en doelgericht. Wat ik goed kan is schrijven, organiseren, moeilijke onderwerpen eenvoudig en begrijpelijk uitleggen, creatieve en strategische plannen maken en deze realiseren. Ik word blij van maatschappelijke vraagstukken, oplossingen bedenken en een samenwerking waarbij we het beste in elkaar naar boven halen.
Bekijk hier het LinkedIn profiel van Marja.
World Cafe - Nazomer 2016 - 8 september
World Cafe - Nazomer 2016 - 8 september
Copyright 2014 USG People