Skip To The Main Content

Online, daar gebeurt het. Het scherm van een computer of smartphone is de verbinding tussen mens en merk. Mensen praten online ook over jouw organisatie. Het Media Monitoring Lab van USG Marketing & Communications helpt je om te luisteren.

De professionals van het Media Monitoring Lab geven jouw organisatie inzicht in wat er online speelt. Wat wordt er over jouw organisatie gezegd? Door wie? En waar? Jouw marketing- of communicatievraagstuk vormt daarbij het uitgangspunt.

Online luisteren, hoe doen we dat?

We halen beschikbare data uit verschillende online mediabronnen. Denk hierbij aan social media, website data, online nieuwsbronnen, blogs en artikelen, enzovoort. Daarna gebruiken we online monitoring tools om uit de grote hoeveelheden data relevante inzichten te filteren.

Maatwerk

De diensten van het Media Monitoring Lab zijn maatwerk. Op basis van jouw marketing- of communicatievraagstuk en jouw organisatiekarakteristieken bekijken we welk van de diensten bij jou past. We bieden ondersteuning op drie verschillende niveaus:


Luisteren:
we leveren een (periodiek) overzichtsrapport met relevante data en inzichten. Zo kunnen we bijvoorbeeld voor jouw organisatie bijhouden wat wekelijks de meest besproken onderwerpen zijn, welke positieve of negatieve zaken er spelen en op welke online kanalen jouw doelgroep het meest interactie opzoekt. 

Duiden: de inzichten die uit de beschikbare data zijn gehaald worden op waarde geschat en gekoppeld aan jouw marketing- of communicatievraagstuk. Op basis van deze inzichten leveren wij een adviesrapport  

Doen: op basis van de uit data verkregen inzichten en daaraan gekoppeld advies kunnen wij de uiteenlopende expertise van onze marketing- en communicatieprofessionals inzetten om jouw marketing- of communicatievraagstuk op te lossen.

Luisteren duiden doen

Diensten Media Monitoring Lab

Het Media Monitoring Lab omvat zes verschillende diensten. Op basis van jouw marketing- of communicatievraagstuk en jouw organisatiekarakteristieken bekijken we welk van de diensten bij jou past.

Media Monitoring


Bij Media Monitoring draait het om het in kaart brengen -en analyseren- van de online berichtgeving rondom jouw organisatie. Op basis van beschikbare data maken onze professionals een (periodiek) overzichtsrapport met de belangrijkste online conversaties, acties en interacties. Je kunt zelf met de rapport aan de slag, maar het kan ook een beginpunt zijn voor een advies of oplossing voor jouw marketing- of communicatievraagstuk.

Media Insights


Media Insights kan worden ingezet om zicht te krijgen op de prestatie van alle acties die je vanuit marketing of communicatie uitzet. Wil je bijvoorbeeld weten hoe succesvol een campagne is geweest? Of wil je de artikelen in jouw nieuwsbrief zo goed mogelijk op de doelgroep afstemmen? De professionals van het Media Monitoring Lab maken een continue meting van jouw kpi's. ​We onderzoeken of het gewenste resultaat behaald is. Zo niet, dan sturen we bij.

Doelgroep analyse


Met uitgebreide kennis van je doelgroep heb je goud in handen. Je weet wie ze zijn, waar je ze kunt bereiken, wanneer ze vatbaar zijn voor een boodschap en wat ze interessant vinden. Met behulp van inzichten uit monitoring brengen wij de doelgroep(en) van jouw organisatie in kaart. We onderzoeken waar ze zich bevinden en hoe je ze het beste kunt benaderen.

Reputatiemanagement


Gedegen reputatiemanagement begint altijd met monitoring. Je houdt alleen grip op je reputatie als je tijdig inhaakt op actualiteiten en signalen vanuit je markt en doelgroepen. We genereren inzichten uit beschikbare data, zodat jouw organisatie actief aan de slag kan met het beschermen én versterken van de reputatie.. De verkregen inzichten verwerken we op basis van jouw behoeftes in advies strategie, acties en campagnes. 

Data gedreven content creatie


Wanneer is content relevant, passend of het juiste antwoord op een vraag van jouw doelgroep? Op basis van  media monitoring,  media insights en doelgroep analyse helpen we je om de effectiviteit van jouw content te vergroten. Onze professionals helpen je graag met het opstellen van een contentstrategie, content marketingplan of met het creëren van effectieve en geoptimaliseerde content. 

​Issue- en crisiscommunicatie


Hoe goed ben jij voorbereid op een crisis? De snelheid en deelbaarheid van online berichten maakt dat een crisis snel kan ontstaan. Er op tijd bij zijn en grip houden op de situatie zijn in dat geval essentieel. Door middel van monitoring kun je signalen vroeg opvangen en in kaart brengen. We helpen je om je omgeving in kaart te brengen, continu op te hoogte te zijn van wat er speelt en snel te schakelen op de momenten dat het nodig is. 

Meer weten of een offerte aanvragen?

Simone van de Velde
Executive consultant

Simone

Heb jij belangstelling voor online media monitoring als oplossing voor jouw vraagstuk?
Neem dan contact met mij op:

Tel: 030 750 18 10   ​
Mail: aanvraag@usgmarcom.nl

Ook als je alleen wilt sparren, aarzel niet.

Copyright 2014 USG People