Skip To The Main Content
  • 360 graden aanpak cruciaal bij user journey

    29 december, 2016
    Niet het hebben van een user journey, maar de kwaliteit ervan bepaalt of het gebruik van de user journey waarde oplevert. Het creëren van een user journey (customer journey, buyer journey) vraagt dan ook om een 360 graden aanpak. Creëer of controleer de user journey voor jouw bedrijf.
  • Minder stress, meer geluk bij startups

    22 december, 2016
    Jonge bedrijven kennen meer tevreden, enthousiaste en gelukkige medewerkers dan oudere bedrijven. In grote bedrijven ontbreekt het aan dienend leiderschap. Deze conclusies trekt de Erasmus Concurrentie en Innovatie Monitor 2016.
  • Websites overheid onveilig

    11 december, 2016
    Veel overheidswebsites gebruiken geen beveiligde https-verbinding, zo blijkt uit een recente analyse.
  • “Over een half uur hangt het AD aan de lijn” - USG Masterclass crisiscommunicatie

    06 december, 2016
    De masterclass in november van USG MarComSales stond in het teken van crisiscommunicatie. Op 5 en 19 november werkten USG-collega’s onder leiding van expert en adviseur Gonda Duivenvoorden aan hun vaardigheden op het gebied van crisiscommunicatie.
  • Krant effectiever dan sociale media

    06 december, 2016
    Raadsleden hebben via de krant meer bereik dan via sociale media, zo blijkt uit het rapport Democratie Dichterbij.
  • Een gouden toekomst met LinkedIn

    29 november, 2016
    Van 14 tot en met 17 november was bij de provincie Gelderland de Big Data Week. USG Marketing Communication & Sales Professionals was erbij op de dag van Future Skills. Ambtenaren konden zich die dag laten klaarstomen voor de toekomst waarin het gebruik van nieuwe media alleen maar belangrijker wordt. Voor alle ambtenaren dus ook goed om bekend te zijn met de schat aan mogelijkheden die LinkedIn biedt. Daar ging dus de workshop over die we hebben gegeven.
  • Zevenjarig contract als brug tussen flex en vast

    25 november, 2016
    Een arbeidscontract met een looptijd van zeven jaar biedt werknemers meer zekerheid voor werk en leren dan flexibele of vaste contracten. Dat betoogt ondernemer en columnist Frank Kalshoven.
  • Waarom het vaak misgaat met een customer journey en waar het wel om moet draaien

    24 november, 2016
    Draait het maken van een customer journey echt om de klantbeleving in kaart te brengen of om de bestaande processen te optimaliseren?
  • Een millennial is niet narcistisch, maar verslaafd

    24 november, 2016
    In New York lopen begeleiders rond die mensen helpen oversteken, zodat ze niet hun blik van de telefoon af hoeven te halen. In Antwerpen heb je wandelstroken voor voetgangers die met hun smartphone bezig zijn. En meestal zijn het millennials die vergroeid zijn met hun telefoon. Wat is er mis met deze millennials (tussen 1980 en 1995 geboren)? Zijn ze werkelijk zo narcistisch met zichzelf en hun telefoon bezig?
  • De hoogtepunten van Mixed Emotions Live! 2016

    14 november, 2016
    USG Marketing, Communication & Sales Professionals was 3 november 2016 in de Gigant in Apeldoorn bij Mixed Emotions Live. Dit is een inspiratiefestival voor marcom-professionals met trends, reclame, kunst, muziek, food, marketing, interactie en duurzaamheid. Geen lange Powerpointpresentaties, maar bezoekers krijgen korte, krachtige inspiratiesessies.
  • Cocreatie sterke troef in communicatie

    27 oktober, 2016
    Inspraak voor iedereen. Het kan eenvoudig leiden tot een onoverzichtelijke meningenbrij. Of tot ongewenste uitslagen in nog minder gewenste referenda. Cocreatie kan als communicatiemodel leiden tot besluiten waar het publiek zich in herkent.
  • Generatie Z: geboren netwerkers

    27 oktober, 2016
    Traditionele managers wissen zich nog het zweet van het voorhoofd nu de Y-generatie een plek in het bedrijf heeft gekregen. Inmiddels maakt de generatie Z zich alweer op om de arbeidsmarkt te bestormen. Geboren netwerkers, wars van hiërarchie. ​
  • Marketing steeds meer accountable

    27 oktober, 2016
    Van inspanningsverplichting naar resultaatverplichting. Die revolutionaire ontwikkeling wordt steeds beter zichtbaar als het gaat om de inzet van expertise op het gebied van marketing en communicatie. Marketing wordt steeds meer accountable, dankzij digitalisering.
  • Gemeenten moeten beter luisteren en uitleggen

    14 oktober, 2016
    Als een project omstreden is, moeten gemeenten beter communiceren met omwonenden, aldus de Nationale ombudsman.
  • Verkiezing Beste Overheidsorganisatie 2016

    12 oktober, 2016
    Finalisten voor de Beste Overheidsorganisatie 2016 zijn DUO, de gemeente Leeuwarden en Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond.
  • Meldpunt modelcontracten Wet DBA

    10 oktober, 2016
    De Belastingdienst opent een meldpunt voor knelpunten over DBA-modelcontracten.
  • Nederland ontevreden over overheid

    12 september, 2016
    Nederlanders zijn nog niet altijd tevreden over hun contact met de overheid. Dat blijkt uit onderzoek van de Nationale ombudsman.
  • Belastingdienst.nl weet het altijd beter

    08 september, 2016
    Onderzoeker Tirza Cramwinckel vindt herijking nodig van de regel dat burgers geen rechten kunnen ontlenen aan informatie van de website van de Belastingdienst.
  • We are Holland City

    08 augustus, 2016
    De nieuwe marketingstrategie om buitenlandse toeristen naar ons land te lokken gaat uit van Nederland als één grote stadstaat: Holland City.
  • Prijs voor hoogwatercampagne

    01 augustus, 2016
    De campagne #zohoog van Rijkswaterstaat heeft de Golden World Award van de International Public Relations Association (IPRA) gewonnen.

White paper 'Mens en Robot'

Digitalisering en robotisering veranderen de samenleving en dus ook de arbeidsmarkt. Op een ingrijpende manier, waarin verandering de enige constante factor zal zijn. De vakpers staat er bol van.

Hyperlink Download de ​white paper

VAR wordt Wet DBA

Wat betekent dit voor jou als opdrachtgever? Of voor jou als ZZP’er? Download gratis de brochure en je bent op de hoogte.

Hyperlink Download de ​brochure

Copyright 2014 USG People