Skip To The Main Content

Een klein kijkje in de toekomst met Gert Koot

03 mei, 2018



De toekomst. Eng, ongrijpbaar of ver-van-ons-bed? Helemaal niet! We leven in een tijdperk waarin alles kan. Er is geen enkel vak dat zo wordt beïnvloed door de toekomst als het marketing- en communicatie vak. De nieuwe mogelijkheden vliegen je om de oren.

Het is in ons vak helemaal niet verkeerd om de kennis af en toe eens op te frissen. Door middel van drie trends nemen we een kijkje in de toekomst. En dit is nog maar een opwarmertje!

Wil je meer weten over de trends van de toekomst? Op 24 september organiseert USG MarCom het World Café ‘De Communicatieadviseur in de Digitale Toekomst’ met gastspreker Gert Koot.

lees verder Meld je nu aan voor het World Café!

Trend 1: Internet of Things

Het Internet of Things is een term die al een tijdje rond zoemt. Langzaam zien we dat op de markt de eerste stapjes worden genomen. Niet alleen mensen, maar ook dingen zijn tegenwoordig online. Denk aan machines, sieraden, auto’s, de thermostaat en de koelkast. In onderstaande video zie je hoe machines steeds meer een eigen mind krijgen. 

Bron: Affective Things, entanglements of a connected home from The Incredible Machine on Vimeo.

 

Trend 2: U roept, wij draaien

The internet of Sound sluit naadloos aan bij The Internet of Things. Amazon, Google, Apple en vele anderen kwamen al met een eigen smart speaker. Een smart speaker is een draadloos apparaat dat wordt aangestuurd door spraak. Er zit een virtuele assistent in, die op Artificial Intelligence (AI) werkt, zoals Siri in Apple-producten. Je kunt deze virtuele assistent van alles vragen. De technologie biedt onbegrensde mogelijkheden voor de marketeer. Domino’s pizza speelde bijvoorbeeld handig in op de komst van de smart speaker. Je hoeft maar te roepen en je pizza is besteld!

Bron: Amazon "Alexa Moments" Super Bowl - Josh Soskin from QUAD productions on Vimeo.


Trend 3: Hier en nu

Afgelopen week in het nieuws: er is een enorme toename van mensen die ’s nachts werken. Waarom? Steeds meer mensen werken ’s nachts in distributiecentra om de belofte ‘vandaag besteld, morgen in huis’ waar te maken. Een heel goed voorbeeld van de laatste trend: hier en nu. We verwachten snel antwoord op onze vraag, een pakketje dat snel bij ons is en advertising die ons snel bij ons doel brengt. We willen dingen doen, zien en kopen, hier en nu.

Op 24 september (Amsterdam) organiseert USG MarCom een nieuw World Café met als thema: ‘De Communicatieadviseur in de Digitale Toekomst’. Wat zien we aan ontwikkelingen op ons af komen en welke (technologische) introducties kunnen van belang zijn in het vakgebied van marketingcommunicatie en communicatie? Spreker Gert Koot neemt ons mee.

 lees verder Meld je nu aan voor het World Café!

 

 



Gert Koot heeft zijn eigen adviesbureau onder de naam Branded Entertainment. Hij adviseert organisaties (publiek en privaat) over de mogelijkheden van nieuwe media en de convergentie van Content en Commercie. Hij is ook co-auteur van het in 2018 verschenen boek Marketingcommunicatie in 14 stappen.


White paper 'Mens en Robot'

Digitalisering en robotisering veranderen de samenleving en dus ook de arbeidsmarkt. Op een ingrijpende manier, waarin verandering de enige constante factor zal zijn. De vakpers staat er bol van.

Hyperlink Download de ​white paper

VAR wordt Wet DBA

Wat betekent dit voor jou als opdrachtgever? Of voor jou als ZZP’er? Download gratis de brochure en je bent op de hoogte.

Hyperlink Download de ​brochure

Copyright 2014 USG People