Skip To The Main Content
  • Maak impact met data

    06 november, 2018
    Snelle technologische ontwikkelingen op financieel gebied geven je als financieel adviseur toegang tot meer data, relevante inzichten en tot conclusies die niet eerder werden getrokken. Maar hoe presenteer je jouw inzichten en conclusies op een relevante en impactvolle manier aan je collega´s of klanten? Ga aan de slag met data-storytelling en vertel het verhaal achter de data.
  • De kunst van het luisteren

    29 oktober, 2018
    In theorie zal het niemand verbazen dat communicatie één van de kritische succesfactoren is bij een organisatieverandering. In de praktijk blijkt dat er nogal eens langs elkaar heen wordt gecommuniceerd. Welke onderliggende aspecten spelen een rol bij verandering? Hoe kunnen verhalen helpen om inzicht te krijgen? En naar welke verhalen moet ik luisteren? Storytelling helpt om een brug te slaan tussen medewerkers en management.
  • Verbinden? Vertel verhalen!

    25 oktober, 2018
    Het is het streven van veel organisaties: medewerkers die iedere dag blij hun bed uit komen om te gaan doen waarvan ze houden, in een werkomgeving die ze inspireert. Maar hoe zorg je ervoor dat medewerkers zich op een natuurlijke manier betrokken en verbonden voelen met de organisatie? Vertel verhalen! Een verhaal geeft betekenis aan gebeurtenissen, verbindt mensen met elkaar, geeft beleving en gevoel en geeft sturing in je organisatie. Deze vijf verhalen verhogen de medewerkersbetrokkenheid binnen jouw organisatie.
  • Waarom onthouden mensen verhalen beter?

    04 oktober, 2018
    Kan jij je nog herinneren welke getallen er gisteravond in het nieuws werden genoemd? Waarschijnlijk niet. We zijn als mens niet zo goed in het verwerken en onthouden van droge feiten en cijfers. Maar verhalen, anekdotes en gebeurtenissen gaan erin als zoete koek én blijven ook hangen. Waarom onthouden we verhalen beter?
  • Met deze zeven verhalen ken je ze eigenlijk allemaal

    03 oktober, 2018
    Marketeers breken hun hoofd over een goed merkverhaal. De meest creatieve ideeën worden uit de kast getrokken. Maar zijn al deze verhalen wel zo origineel? Van Shakespeare tot Spielberg, er zijn maar zeven verschillende soorten verhalen, stelt Christopher Booker in zijn boek ‘The Seven Basic Plots’. Dat maakt de keuze beperkt, en dus is het een stuk eenvoudiger om jouw merkverhaal vorm te geven. Wij hebben de zeven plots voor je op een rij gezet.
  • Een snelle storytelling-guide voor communicatieadviseurs

    24 september, 2018
    ‘We willen ‘iets’ met storytelling!’, roept de organisatie. Maar wat dan? Waar moet je als marketing- of communicatiespecialist beginnen? Storytelling is een containerbegrip en is toepasbaar in allerlei situaties. Het begrip is zo veelzijdig dat het lastig kan zijn om een bepaalde vorm te kiezen. In deze snelle storytelling-guide leggen we vijf begrippen uit en maken we onderscheid tussen storytelling als strategisch- of als communicatie instrument.
  • Wat te doen als de CEO storytelling niet ziet zitten?

    13 september, 2018
    “Ik herken uit de praktijk dat een manager of directeur soms de hakken in het zand zet”, vertelt Reinier. “Tegelijkertijd vraag ik me af in hoeverre de communicatieadviseur deze leider vroegtijdig bij de plannen heeft betrokken."
  • Vijf inspirerende speeches over storytelling

    11 september, 2018
    Hoe zit een goed verhaal eigenlijk in elkaar? En wat is het geheim van filmmakers en speechwriters? Een aantal storytelling-experts delen hun kennis en ervaring in inspirerende speeches en TedTalks. We hebben er vijf voor je op een rij gezet.
  • Trending topics: opkomst van sound, mobieltjes tot last en muziekdienst Youtube

    31 augustus, 2018
    We blijven deze week in de tech-hoek: podcasts steeds populairder, tieners vinden mobieltjes een last en wie wil er betalen voor youtube?
  • Trending Topics: festivalmarketing, Maarten-sentiment en navigeren in de supermarkt

    24 augustus, 2018
  • Social video: do's en dont's om direct mee aan de slag te gaan

    11 juni, 2018
    Iedereen met een camera kan filmpjes maken. Maar hoe maak je nu die video waarmee je de kijker raakt? Het verschil zit hem in kleine dingen. We hebben een aantal do’s en dont’s voor jouw social video op een rij gezet!
  • Inspiratie: zeven onderwerpen voor jouw social video strategie

    06 juni, 2018
    Dat video een onmisbare tool is in je social media strategie weten we inmiddels wel. Tijd om aan de slag te gaan dus! Wil jouw organisatie ‘iets met video’, maar heb je nog geen idee hoe en wat? Hier zeven onderwerpen die je direct in kunt zetten voor een succesvolle social video.
  • Is de overheid AVG-proof?

    24 mei, 2018
    Alle overheden moeten sinds 25 mei voldoen aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Maar zijn ze dat wel?
  • Een klein kijkje in de toekomst met Gert Koot

    03 mei, 2018
    De toekomst. Eng, ongrijpbaar of ver-van-ons-bed? Helemaal niet! We leven in een tijdperk waarin alles kan. Er is geen enkel vak dat zo wordt beïnvloed door de toekomst als het marketing- en communicatie vak. De nieuwe mogelijkheden vliegen je om de oren.
  • Overheidswebsites beter bezocht

    26 april, 2018
    Driekwart van alle Nederlanders bezocht in 2017 een website van een overheid, vooral om informatie te zoeken. Dat meldt het CBS.
  • Gepersonaliseerde marketing: in de spagaat tussen relevantie en privacy

    23 april, 2018
    Met de opkomst van gepersonaliseerde marketing is een spanningsveld ontstaan tussen relevantie en privacy. Consumenten worden zich steeds bewuster van de risico’s die het achterlaten van (persoons)gegevens met zich meebrengen. De scheidingslijn tussen personalisatie en inbreuk op de privacy lijkt erg dun. Hoe gaan we om met deze privacy paradox?
  • Overheidsprofessional, dit is waarom je nu moet starten met social video

    13 april, 2018
    Online video is hot. Uit onderzoek van Animoto blijkt dat consumenten vier keer liever naar een video over een product kijken, dan dat zij hier iets over lezen. En met ‘video’ doel ik voor het gemak op alle soorten bewegend beeld, zoals gefilmd materiaal en gifjes. Commerciële bedrijven weten hun weg naar online video al goed te vinden, maar heeft online video ook voordelen voor overheidscommunicatie?
  • Ideale lengte werkdag verschilt per persoon

    10 april, 2018
    De resultaten van een experiment met een zesurige werkdag in een Zweeds verpleeghuis roepen wisselende reacties op. Het is echter een misverstand om te denken dat er één optimale werkdag is voor iedereen.
  • Overheid vreest nepnieuws

    22 maart, 2018
    Nederlanders zijn bezorgd over nepnieuws en worden daar onzeker van. Maar ook de overheid vreest het verschijnsel en komt met maatregelen. Of toch niet?
  • Websites óók voor mensen met beperking

    23 februari, 2018
    Websites en apps van overheden moeten toegankelijk en bruikbaar zijn voor mensen met een handicap.


Kom op 19 november naar het World Café 'Storytelling, de kracht van een goed verhaal'. Meld je nu gratis aan.

White paper 'Mens en Robot'

Digitalisering en robotisering veranderen de samenleving en dus ook de arbeidsmarkt. Op een ingrijpende manier, waarin verandering de enige constante factor zal zijn. De vakpers staat er bol van.

Hyperlink Download de ​white paper

VAR wordt Wet DBA

Wat betekent dit voor jou als opdrachtgever? Of voor jou als ZZP’er? Download gratis de brochure en je bent op de hoogte.

Hyperlink Download de ​brochure

Copyright 2014 USG People