Skip To The Main Content
  • Effectieve employer branding vergt visie, lef en budget

    30 april, 2019
    De arbeidsmarkt is krap en niet meer alleen als het gaat om ICT en techniek. Employer branding zorgt ervoor dat je als bedrijf een paar streepjes voor hebt op de concurrentie. Effectieve branding vergt wel visie, lef en budget.
  • Hoe media monitoring bijdraagt aan jouw bedrijfsdoelstellingen

    25 februari, 2019
    Content sharen, likes verzamelen, tweeten en stories posten. Je bent dagelijks actief op social media. Maar bereik je ook jouw doelgroep? En weet jij waar jouw doelgroep behoefte aan heeft? Als communicatieprofessional weet je vast dat een social media strategie belangrijk is. Maar weet jij ook dat media monitoring hieraan kan bijdragen? Weten wat er online speelt heeft namelijk zijn voordelen. Het helpt je om betere beslissingen te nemen.
  • Onze communicatieprofessionals voorspellen: de trends van 2019

    11 februari, 2019
  • Media monitoring, drie voordelen voor project- of programmamanagers

    01 februari, 2019
    Als project- of programmamanager heb je vaak te maken met een online stroom van berichtgeving die grote invloed heeft op het verloop of zelfs het succes van je project. Media monitoring is de manier om inzicht te krijgen en grip te houden op wat er wordt gezegd, door wie en op welk platform. Uit een onderzoek van Kantar TNS in opdracht van het ANP (2016), blijkt dat organisaties onvoldoende kennis hebben over media monitoring en hoe ze het kunnen inzetten. Daarom belichten we in dit artikel drie voordelen van media monitoring voor project- en programmamanagers.
  • The One Metric that Matters - dit kunnen we leren van startups

    09 januari, 2019
    Waar ligt toch het succes van startups? Hoe kunnen zij zo snel innoveren? Het antwoord is eigenlijk vrij simpel: Startups evalueren en innoveren door slimme inzet van data. Zij werken met een essentiële waarde die de kern van hun successen of valkuilen meteen bloot legt: the one metric that matters.
  • Deze vijf vaardigheden bezit de communicatieprofessional van de toekomst

    03 januari, 2019
    Ben jij al klaar voor de toekomst? De ontwikkelingen in het marketing- en communicatie vak zijn soms bijna niet bij te houden. Wie echter met een vooruitziende blik naar de rol van marketing- of communicatieprofessional kijkt, kan zijn of haar vaardigheden wel afstemmen op de toekomst. We hebben daarom vijf eigenschappen op een rij gezet waar de professional van de toekomst aan moet voldoen.
  • Maak impact met data

    06 november, 2018
    Snelle technologische ontwikkelingen geven je als communicatie- of marketingadviseur toegang tot meer data, relevante inzichten en tot conclusies die niet eerder werden getrokken. Maar hoe presenteer je jouw inzichten en conclusies op een relevante en impactvolle manier aan je collega´s of klanten? Ga aan de slag met data-storytelling en vertel het verhaal achter de data.
  • De kunst van het luisteren

    29 oktober, 2018
    In theorie zal het niemand verbazen dat communicatie één van de kritische succesfactoren is bij een organisatieverandering. In de praktijk blijkt dat er nogal eens langs elkaar heen wordt gecommuniceerd. Welke onderliggende aspecten spelen een rol bij verandering? Hoe kunnen verhalen helpen om inzicht te krijgen? En naar welke verhalen moet ik luisteren? Storytelling helpt om een brug te slaan tussen medewerkers en management.
  • Verbinden? Vertel verhalen!

    25 oktober, 2018
    Het is het streven van veel organisaties: medewerkers die iedere dag blij hun bed uit komen om te gaan doen waarvan ze houden, in een werkomgeving die ze inspireert. Maar hoe zorg je ervoor dat medewerkers zich op een natuurlijke manier betrokken en verbonden voelen met de organisatie? Vertel verhalen! Een verhaal geeft betekenis aan gebeurtenissen, verbindt mensen met elkaar, geeft beleving en gevoel en geeft sturing in je organisatie. Deze vijf verhalen verhogen de medewerkersbetrokkenheid binnen jouw organisatie.
  • Waarom onthouden mensen verhalen beter?

    04 oktober, 2018
    Kan jij je nog herinneren welke getallen er gisteravond in het nieuws werden genoemd? Waarschijnlijk niet. We zijn als mens niet zo goed in het verwerken en onthouden van droge feiten en cijfers. Maar verhalen, anekdotes en gebeurtenissen gaan erin als zoete koek én blijven ook hangen. Waarom onthouden we verhalen beter?
  • Met deze zeven verhalen ken je ze eigenlijk allemaal

    03 oktober, 2018
    Marketeers breken hun hoofd over een goed merkverhaal. De meest creatieve ideeën worden uit de kast getrokken. Maar zijn al deze verhalen wel zo origineel? Van Shakespeare tot Spielberg, er zijn maar zeven verschillende soorten verhalen, stelt Christopher Booker in zijn boek ‘The Seven Basic Plots’. Dat maakt de keuze beperkt, en dus is het een stuk eenvoudiger om jouw merkverhaal vorm te geven. Wij hebben de zeven plots voor je op een rij gezet.
  • Een snelle storytelling-guide voor communicatieadviseurs

    24 september, 2018
    ‘We willen ‘iets’ met storytelling!’, roept de organisatie. Maar wat dan? Waar moet je als marketing- of communicatiespecialist beginnen? Storytelling is een containerbegrip en is toepasbaar in allerlei situaties. Het begrip is zo veelzijdig dat het lastig kan zijn om een bepaalde vorm te kiezen. In deze snelle storytelling-guide leggen we vijf begrippen uit en maken we onderscheid tussen storytelling als strategisch- of als communicatie instrument.
  • Wat te doen als de CEO storytelling niet ziet zitten?

    13 september, 2018
    “Ik herken uit de praktijk dat een manager of directeur soms de hakken in het zand zet”, vertelt Reinier. “Tegelijkertijd vraag ik me af in hoeverre de communicatieadviseur deze leider vroegtijdig bij de plannen heeft betrokken."
  • Vijf inspirerende speeches over storytelling

    11 september, 2018
    Hoe zit een goed verhaal eigenlijk in elkaar? En wat is het geheim van filmmakers en speechwriters? Een aantal storytelling-experts delen hun kennis en ervaring in inspirerende speeches en TedTalks. We hebben er vijf voor je op een rij gezet.
  • Trending topics: opkomst van sound, mobieltjes tot last en muziekdienst Youtube

    31 augustus, 2018
    We blijven deze week in de tech-hoek: podcasts steeds populairder, tieners vinden mobieltjes een last en wie wil er betalen voor youtube?
  • Trending Topics: festivalmarketing, Maarten-sentiment en navigeren in de supermarkt

    24 augustus, 2018
  • Social video: do's en dont's om direct mee aan de slag te gaan

    11 juni, 2018
    Iedereen met een camera kan filmpjes maken. Maar hoe maak je nu die video waarmee je de kijker raakt? Het verschil zit hem in kleine dingen. We hebben een aantal do’s en dont’s voor jouw social video op een rij gezet!
  • Inspiratie: zeven onderwerpen voor jouw social video strategie

    06 juni, 2018
    Dat video een onmisbare tool is in je social media strategie weten we inmiddels wel. Tijd om aan de slag te gaan dus! Wil jouw organisatie ‘iets met video’, maar heb je nog geen idee hoe en wat? Hier zeven onderwerpen die je direct in kunt zetten voor een succesvolle social video.
  • Is de overheid AVG-proof?

    24 mei, 2018
    Alle overheden moeten sinds 25 mei voldoen aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Maar zijn ze dat wel?
  • Een klein kijkje in de toekomst met Gert Koot

    03 mei, 2018
    De toekomst. Eng, ongrijpbaar of ver-van-ons-bed? Helemaal niet! We leven in een tijdperk waarin alles kan. Er is geen enkel vak dat zo wordt beïnvloed door de toekomst als het marketing- en communicatie vak. De nieuwe mogelijkheden vliegen je om de oren.

White paper 'Mens en Robot'

Digitalisering en robotisering veranderen de samenleving en dus ook de arbeidsmarkt. Op een ingrijpende manier, waarin verandering de enige constante factor zal zijn. De vakpers staat er bol van.

Hyperlink Download de ​white paper

VAR wordt Wet DBA

Wat betekent dit voor jou als opdrachtgever? Of voor jou als ZZP’er? Download gratis de brochure en je bent op de hoogte.

Hyperlink Download de ​brochure

Copyright 2014 USG People