Skip To The Main Content
  • Overheidswebsites beter bezocht

    26 april, 2018
    Driekwart van alle Nederlanders bezocht in 2017 een website van een overheid, vooral om informatie te zoeken. Dat meldt het CBS.
  • Gepersonaliseerde marketing: in de spagaat tussen relevantie en privacy

    23 april, 2018
    Met de opkomst van gepersonaliseerde marketing is een spanningsveld ontstaan tussen relevantie en privacy. Consumenten worden zich steeds bewuster van de risico’s die het achterlaten van (persoons)gegevens met zich meebrengen. De scheidingslijn tussen personalisatie en inbreuk op de privacy lijkt erg dun. Hoe gaan we om met deze privacy paradox?
  • Waarom je nu moet starten met online video content

    13 april, 2018
    Online video is hot. Uit onderzoek van Animoto blijkt dat consumenten vier keer liever naar een video over een product kijken, dan dat zij hier iets over lezen. En met ‘video’ doel ik voor het gemak op alle soorten bewegend beeld, zoals gefilmd materiaal en gifjes. Commerciële bedrijven weten hun weg naar online video al goed te vinden, maar heeft online video ook voordelen voor overheidscommunicatie?
  • Ideale lengte werkdag verschilt per persoon

    10 april, 2018
    De resultaten van een experiment met een zesurige werkdag in een Zweeds verpleeghuis roepen wisselende reacties op. Het is echter een misverstand om te denken dat er één optimale werkdag is voor iedereen.
  • Overheid vreest nepnieuws

    22 maart, 2018
    Nederlanders zijn bezorgd over nepnieuws en worden daar onzeker van. Maar ook de overheid vreest het verschijnsel en komt met maatregelen. Of toch niet?
  • Websites óók voor mensen met beperking

    23 februari, 2018
    Websites en apps van overheden moeten toegankelijk en bruikbaar zijn voor mensen met een handicap.
  • Het Verhaal van Dunavie: wij haalden het op!

    20 februari, 2018
    Storytelling is een krachtig hulpmiddel om mensen te raken, te betrekken en in beweging te krijgen. In veel organisaties wordt storytelling gebruikt om verhalen uit de organisatie voor het voetlicht te brengen. Storytelling gaat echter verder dan louter en alleen vertellen.
  • De vier recruitment-trends van 2018: hoe bereiken we de nieuwe generatie?

    15 januari, 2018
    Dit jaar betreedt een nieuwe generatie de arbeidsmarkt, veroveren internetgiganten de vacaturemarkt en verleggen slimme bedrijven de focus op diploma’s naar de mindset van nieuwe medewerkers. Lees hieronder de vier recruitmenttrends van 2018 en hoe je er je voordeel mee kunt doen.
  • Twitteragent stelt niet gerust

    28 december, 2017
    Twitteren door wijkagenten leidt niet tot een veiliger gevoel bij de burger, zo blijkt uit onderzoek.
  • Overleg over nepnieuws

    07 december, 2017
    Minister Ollongren van Binnenlandse Zaken wil samen met de media het verspreiden van nepnieuws tegengaan.
  • Overheid beveiligt e-mailverkeer

    29 november, 2017
    Ruim 60 procent van de overheidsdomeinen houdt zich aan de standaarden voor veilige e-mail en veilig internet. In 2015 was dat nog 35 procent.
  • Verhuizing online melden

    16 november, 2017
    Nieuwe inwoners van vier steden kunnen hun verhuizing online doorgeven aan hun gemeente via MijnOverheid.
  • Communicatietrends 2018-2019

    26 oktober, 2017
    Logeion heeft vier nieuwe communicatietrends gepubliceerd voor communicatieprofessionals en de organisaties waarvoor zij werken.
  • Inspiratiefestival Mixed Emotions Live op 9 november

    17 oktober, 2017
    Mixed Emotions Live is een inspiratiefestival voor marcom-professionals met alles wat ons vak zo mooi maakt. Van 12.00 – 20.00 uur leer je alles over de laatste trends, reclame, marketing, communicatie, interactie en duurzaamheid onder het genot van kunst, muziek en food. En het event is vernieuwd. Dit jaar vind je er waanzinnige merken, scherpe visies en nog meer workshops. Profiteer als relatie van USG Professionals nu van een exclusieve kortingsaanbieding!
  • WhatsApp of gemeentelijke app

    05 oktober, 2017
    Er is onduidelijkheid of gemeenten WhatsApp mogen gebruiken voor communicatie met hun burgers.
  • De nieuwe privacywetgeving, kansen en risico’s voor de marketeer

    15 september, 2017
    Van het bedrijfsleven tot overheidsinstanties, iedereen krijgt te maken met de aanstaande veranderingen in de Wet Bescherming Persoonsgegevens (WPB). De Europese commissie kondigde veranderingen aan onder de noemer General Data Protection Regulation (GDPR). De nieuwe wetgeving rondom privacy is vanaf 25 mei 2018 van kracht, een datum die langzaam maar zeker erg dichtbij begint te komen.
  • Regenboogtaal voor ons allemaal

    14 september, 2017
    Amsterdam stapt over naar genderneutraal taalgebruik. De hoofdstad wil inclusief zijn en staat daarin niet alleen...
  • Overheid beveiligt e-mailverkeer

    03 augustus, 2017
    Ruim 60 procent van de overheidsdomeinen houdt zich aan de standaarden voor veilige e-mail en veilig internet. In 2015 was dat nog 35 procent.
  • Lokale journalistiek geen rijkstaak

    20 juli, 2017
    Lokale media is geen overheidstaak. Dat is de opvatting van staatssecretaris Dekker.
  • Galjaardprijs voor operatie

    29 juni, 2017
    De Galjaardprijs 2017, de beste campagne binnen de publieke communicatie, is voor Zuyderland live!, een medische operatie via Facebook.

White paper 'Mens en Robot'

Digitalisering en robotisering veranderen de samenleving en dus ook de arbeidsmarkt. Op een ingrijpende manier, waarin verandering de enige constante factor zal zijn. De vakpers staat er bol van.

Hyperlink Download de ​white paper

VAR wordt Wet DBA

Wat betekent dit voor jou als opdrachtgever? Of voor jou als ZZP’er? Download gratis de brochure en je bent op de hoogte.

Hyperlink Download de ​brochure

Copyright 2014 USG People