Skip To The Main Content

Nieuws en artikelen

Blijf op de hoogte van nieuws en artikelen van en over USG Professionals en haar expertisegebieden: Engineering, Finance, HR, Legal en Marketing, Communication & Sales.

  • Stapelbaan is de ‘echte baan’ van morgen

    08 juli, 2015
    De fragmentatie van de arbeidsmarkt is niet te stoppen. Digitalisering, robotisering en globalisering maken dat bepaalde vaardigheden en kennis lang niet altijd fulltime beschikbaar hoeven te zijn binnen een bedrijf.
  • Verslag van Werkverkenners Live: het glocale werken

    26 mei, 2015
    Hoe werft u het juiste personeel in een wereld die in een hoog tempo verandert? Die vraag stond centraal tijdens de eerste editie van Werkverkenners Live op woensdag 20 mei in het Zuiderstrandtheater in Den Haag. Want door technologische ontwikkelingen en digitalisering vragen bedrijven om een ander soort professional: iemand met een hoge opleiding, een internationale oriëntatie, maar die zich tegelijkertijd in Nederland wil vestigen.
  • The Ocean Cleanup van start in Japan

    20 mei, 2015
    De uitvinding van de jonge Nederlander Boyan Slat om de plastic soep in oceanen op te ruimen, gaat vanaf volgend jaar echt aan het werk.
  • Sonja Schasfoort spreekt op 'Werkverkenners LIVE: het glocale werken'

    13 mei, 2015
    Volgens Sonja Schasfoort, Vice President USG Professionals, is Nederland goed geëquipeerd om een bakermat te zijn voor jong internationaal talent. Op woensdagmiddag 20 mei in het Zuiderstrandtheater in Den Haag discussiëren we tijdens Werkverkenners Live over de centrale vraag: wat betekent glocalisering voor de arbeidsmarkt?
  • Geef content marketing écht een kans

    12 mei, 2015
    ‘Content marketing werkt niet voor mijn organisatie’, Geregeld spreek ik mensen die me vertellen dat content marketing niet voor hun organisatie werkt. Wat ze werkelijk zeggen is: “ We hebben een aantal blogs geschreven, een paar artikelen op onze website gepost, wat tweets verstuurd en het heeft niet geleid tot meer nieuwe verkopen . Nu stoppen we ermee want we zijn gefrustreerd of het werkt niet.”
  • Angst voor robotisering overtrokken

    17 april, 2015
    Robots gaan deeltaken op de werkvloer overnemen maar niet complete functies. Standaardwerkzaamheden met een repeterend karakter kunnen heel goed geautomatiseerd worden, maar de meeste werkzaamheden blijven vragen om een menselijke kant. Angst voor robotisering is een grote valkuil.
  • Financiële sector moet klassieke modellen loslaten

    27 februari, 2015
    De financiële sector werkt nog te veel volgens oude principes en klassieke modellen. Alleen door nieuwe varianten te omarmen kan de sector de gewenste efficiency en de vereiste veerkracht en wendbaarheid realiseren. Dat zegt directeur Eelco Stuut van USG Finance Professionals in reactie op het grote banenverlies bij banken en verzekeraars, dat vooral mbo’ers treft die plaatsmaken voor digitale systemen en apps.
  • De werkgever van de toekomst

    29 januari, 2015
    „Mensen hebben straks meerdere banen en meerdere expertises. Dat betekent dat de werkgever zijn profiel moet veranderen om nog steeds interessant te blijven voor deze mensen, werknemers én zp’ers. Zp’ers opereren namelijk in toenemende mate in eigen netwerken en kiezen daarbij steeds dat (deel)netwerk dat hun input verdient. Een werkgever of opdrachtgever moet daar op inspelen, anders heeft hij geen toegevoegde waarde meer voor deze steeds zelfstandiger werkende mensen.’’
  • USG MarComSales verkozen tot beste HR Adviesbureau

    01 oktober, 2014
    USG Marketing, Communication & Sales Professionals is verkozen tot beste HR Adviesbureau van Nederland. USG Marketing, Communication & Sales heeft dit jaar, in de categorie ‘Human Resources’, de eerste prijs gewonnen in het grootste onafhankelijke onderzoek naar klanttevredenheid onder zakelijke beslissers: de Incompany 100.
  • Big Data: vloek of zegen voor de controller?

    01 september, 2014
    Dat big data de gemoederen van de controller bezighoudt, bleek wel tijdens het door USG Finance georganiseerde debatcafé tijdens de Nationale Controllersdag op 12 juni 2014. Beide sessies van het debatcafé waren goed bezocht en de discussies aan de diverse tafels verliepen geanimeerd. De aanwezige controllers zijn het erover eens dat big data een steeds grotere impact zal hebben op hun dagelijks werk. Maar of dat een vloek of een zegen is, daarover lopen de meningen uiteen.
  • Artikel Facts & Figures Arbeidsmarkt Marketing & Communicatie

    04 augustus, 2014
    Marketingtribune ging op zoek naar feiten en cijfers over de arbeidsmarkt in Marketing & Communicatie. USG Professionals werd vanwege haar expertise gevraagd naar haar visie op de ontwikkelingen.
  • Verslag Nationale Controllersdag 2014

    30 juni, 2014
    De controller ontwikkelt zich steeds meer van winststrever naar waardedenker. Organisaties die alleen maar sturen via beheers- en controlesystemen kunnen de snel veranderende wereld om ons heen niet meer bijhouden. Maar hoe doet u dat dan wel? Ook dit jaar stond de Nationale Controllersdag weer garant voor een inspirende dag met een breed programma. Het thema: Van cijfers naar waarde(n)
  • Meer doen met (Big) Data

    30 juni, 2014
    Als controller ben je elke dag bezig de performance van je organisatie te verbeteren. Financieel, maar ook operationeel en procesmatig. Je bent de linking pin tussen finance en de andere functies. Overal help je kosten te besparen en procesinefficiënties op te sporen en stromen te optimaliseren. Je goochelt met budgetten en forecasts. Je prijst in de gehele organisatie business intelligence en analytics aan, want meten is weten. Maar ook de afdeling finance zelf kan meer doen met informatie.
  • Trends in overheidscommunicatie

    12 mei, 2014
    Welke trends zorgen voor verandering in het communicatievak? Zijn dat de media, de samenleving die zelf meer aan zet is, economische omstandigheden of toch iets anders? USG Marketing, Communication & Sales vroeg drie overheidsorganisaties hoe zij over het communicatievak denken en welke factoren daar van invloed op zijn.
  • Verslag Identiteitscongres 2014

    07 mei, 2014
    Voorafgaand aan het Identiteitscongres 2014 organiseerde USG MarComSales (USG), in samenwerking met Valuebridge, het kennisontbijt “identiteit“. Aanwezig waren diverse Marcom professionals uit de transport-, (technische) dienstverlenings- en onderwijssector. In een café-achtige setting (‘worldcafé), konden de deelnemers op een open en informele manier hun ervaringen delen.
  • Samenvatting Finance Monitor 2014

    31 januari, 2014
    De Finance Monitor van USG Finance en Tijdschrift Controlling geeft inzicht in de thema’s die het werk van financials gaan beïnvloeden. Financials zien allerhande thema’s op zich afkomen op zowel vaktechnisch, organisatorisch, als persoonlijk terrein. Waar de ene organisatie al in een vergevorderd stadium is, zoekt de andere organisatie nog naar de consequenties van de huidige ontwikkelingen. En is finance, naar eigen smaak, voldoende in de lead? De top 10 thema’s die de basis vormen voor de Finance Monitor 2014, ontstond uit vooronderzoek gehouden tijdens de Nationale Controllersdag 2013.
  • Wat de financial belangrijk vindt krijgt niet zijn prioriteit

    31 januari, 2014
    De ontwikkeling naar business partner zien vrijwel alle financials als een van de thema’s die voor hen het belangrijkst is de komende jaren, gevolgd door cost en cash control, flexibilisering en business intelligence. Dit lijkt niet in lijn met de prioriteit die zij aan deze thema’s geven. Naast cost- en cashcontrol, krijgen compliance en veranderende klantwensen de meeste prioriteit op de agenda van de Nederlandse financial, zo blijkt uit de Finance monitor.
  • Verslag communicatiecongres 2013

    27 november, 2013
    Voorafgaand aan het communicatiecongres.Hollandsche Nieuwe, organiseerde USG Marketing, Communication & Sales een zogenaamde worldcafé over Thought leadership. Maar liefst zestien MarCom specialisten bogen zich over de opvattingen, kansen en valkuilen van deze leiderschapsstrategie.
Copyright 2014 USG People