Skip To The Main Content

Nieuws en artikelen

Blijf op de hoogte van nieuws en artikelen van en over USG Professionals en haar expertisegebieden: Engineering, Finance, HR, Legal en Marketing, Communication & Sales.

  • Trends in overheidscommunicatie

    12 mei, 2014
    Welke trends zorgen voor verandering in het communicatievak? Zijn dat de media, de samenleving die zelf meer aan zet is, economische omstandigheden of toch iets anders? USG Marketing, Communication & Sales vroeg drie overheidsorganisaties hoe zij over het communicatievak denken en welke factoren daar van invloed op zijn.
  • Verslag Identiteitscongres 2014

    07 mei, 2014
    Voorafgaand aan het Identiteitscongres 2014 organiseerde USG MarComSales (USG), in samenwerking met Valuebridge, het kennisontbijt “identiteit“. Aanwezig waren diverse Marcom professionals uit de transport-, (technische) dienstverlenings- en onderwijssector. In een café-achtige setting (‘worldcafé), konden de deelnemers op een open en informele manier hun ervaringen delen.
  • Samenvatting Finance Monitor 2014

    31 januari, 2014
    De Finance Monitor van USG Finance en Tijdschrift Controlling geeft inzicht in de thema’s die het werk van financials gaan beïnvloeden. Financials zien allerhande thema’s op zich afkomen op zowel vaktechnisch, organisatorisch, als persoonlijk terrein. Waar de ene organisatie al in een vergevorderd stadium is, zoekt de andere organisatie nog naar de consequenties van de huidige ontwikkelingen. En is finance, naar eigen smaak, voldoende in de lead? De top 10 thema’s die de basis vormen voor de Finance Monitor 2014, ontstond uit vooronderzoek gehouden tijdens de Nationale Controllersdag 2013.
  • Wat de financial belangrijk vindt krijgt niet zijn prioriteit

    31 januari, 2014
    De ontwikkeling naar business partner zien vrijwel alle financials als een van de thema’s die voor hen het belangrijkst is de komende jaren, gevolgd door cost en cash control, flexibilisering en business intelligence. Dit lijkt niet in lijn met de prioriteit die zij aan deze thema’s geven. Naast cost- en cashcontrol, krijgen compliance en veranderende klantwensen de meeste prioriteit op de agenda van de Nederlandse financial, zo blijkt uit de Finance monitor.
  • Verslag communicatiecongres 2013

    27 november, 2013
    Voorafgaand aan het communicatiecongres.Hollandsche Nieuwe, organiseerde USG Marketing, Communication & Sales een zogenaamde worldcafé over Thought leadership. Maar liefst zestien MarCom specialisten bogen zich over de opvattingen, kansen en valkuilen van deze leiderschapsstrategie.
Copyright 2014 USG People