Skip To The Main Content

Nieuws en artikelen

Blijf op de hoogte van nieuws en artikelen van en over USG Professionals en haar expertisegebieden: Engineering, Finance, HR, Legal en Marketing, Communication & Sales.

Marketingcommunicatieteam USG Professionals

16 oktober, 2017

Ons team bouwt verder door slimmer samen te werken 

De komende periode werken we, naast de herpositionering, aan een professionele werkwijze van marketing en communicatie. Dit doen we met een MarComteam, speciaal voor USG Professionals. Dit team is opgezet vanuit de marketingbehoefte van de drie labels  en ook het MT, de organisatie & reputatiemanagement hebben meer behoefte aan ondersteuning door middel van communicatie.  

Waar richt het team zich nu op? 
Met elkaar werken we in een omgeving waarin elke dag anders is. Door slimmer samen te werken met onze interim professionals zijn we samen in staat om het MarCom team (de marketing en communicatie van USG Professionals)  op te bouwen. Dat doen we door formats, templates en draaiboeken te ontwikkelen die handvatten bieden om ‘solution based’ samen te werken. Op deze manier is het gemakkelijker professionals in te zetten die tijdelijk niet op een opdracht zitten of naast hun opdracht een aantal uren over hebben. En kunnen we de business van de drie labels blijvend en goed ondersteunen. 

Sanitair actie
Om eenduidig en consequent te communiceren als één USG Professionals, houden we een sanitair actie. Dat houdt in dat we de bestaande communicatiemiddelen, van de drie labels, herzien op basis van de corporate story. De planning is dat eind van dit jaar alle middelen zijn omgezet naar de juiste stijl en tone of voice. 

Nieuwe naam voor USG MarcomSales 
De handelsnaam van USG Marketing, Communication & Sales hebben we aangepast naar USG Marketing & Communications., ‘sales’ is er dus af gehaald. Dit omdat we ons de laatste jaren primair hebben gericht op marketing en communicatie projecten. Het betekent dat we ons logo onze naam op alle uitingen aanpassen. Wij nemen dit mee in de Sanitair actie. Onze nieuwe naam ​communiceren we als de sanitair actie is voltooid.

Wie zitten er in het kernteam?

Door het tijdelijke vertrek van Merel en Olga, hebben Anne en Amy verder gebouwd  aan het MarCom huis. Hun taakverdeling is als volgt:
Anne Broekhuizen is eerste aanspreekpunt voor de business support en werkt samen met de executives aan de herpositionering.
Amy Bijsmans richt zich,   naast haar opdracht bij RWS, voornamelijk op de websites van de 3 labels en social media kanalen.
Marlena van Arkel werkt, naast haar opdracht bij JADS, aan de sanitair actie.
Simone van de Velde focust zich als executive op de herpositionering en is sparringpartner voor het team, zodat de activiteiten in dezelfde lijn oplopen. 

Mocht je vragen hebben over de sanitair actie, dan kun je bij Anne of Marlena terecht.

 

Copyright 2014 USG People